WELCOME TO BLACK MESAPo shlédnutí nádherného intra se ocitnete na ošetřovně, kde se doktor marně snaží vzkřísit jiného vojáka. Až vás omrzí jeho kecy o tom, že většina vašich kamarádů nepřežila a že máte najít nějaké rádio a přivolat pomoc, tak vyjděte na chodbu, projděte dvojitými dveřmi vpravo a nasměrujte své kroky doleva, kde si můžete vychutnat pohled na zmutované spolubojovníky a vyslechnout poznatky vědce který vám řekne, že bílé zrůdičky jsou jakýmisi parazity kteří ovládnou nervový systém oběti a takhle to skončí. Za rohem dejte bacha ať nedostanete pecku od visícího kabelu (v téhle pařbě si užijete tolik elektriky, až se vám to nebude líbit) a vezměte si hasák. Až dorazíte k zelenému paprsku, tak ho podlezte, pak ještě ten fialový a zničte zrcadlo které ho odráží na zeď (ten fialový), načež odstupte, protože nastane výbuch. O kus dál znovu použijte hasák, tentokrát abyste uplatnili právo silnějšího (vaše) a jděte dál. Cestou dejte bacha na tu a tam vyskakující bílé hajzlíky, rozmlacujte dřevěné bedny a berte jejich obsah. Když se ocitnete na otevřeném prostranství, tak skočte z rozbité cesty na trávu dole, přeskákejte přes všechny výčnělky až k zábradlí na levé straně propasti, odkud musíte ještě jednou na pravou část a tady už můžete vkročit na vybetonovanou cestu. U mrtvého hnusáka najdete nůž (stejně silný jako hasák, ale rychlejší, takže lepší), pokud potřebujete, tak hupsněte pro lékárničku a jinak jděte do otevřených dveří na druhé straně propasti. Pod plachtou je pár beden a rádio. Když ho použijete, tak uslyšíte vašeho nadřízeného, který se bude hrozně divit že žijete a informuje vás, že jednotka opouští Black Mesu a že se k ní dostanete přes přepravní systém. Jo a taky se dozvíte, že to tu chtějí rozbombardovat. V místnosti s radioaktivním odpadem jděte k můstku na protější straně a až tam začne být horko, tak se stáhněte do kouta. Zde počkejte než před vás spadne lávka z horního patra, vylezte po ní a dejte se doleva, kde vám šéfík s kufříkem zdvořile otevře dveře a zmizí. Co nevidět dojdete na místo kudy už jste projížděli v roli Gordona Freemana, tlačítkem na sloupku zvedněte závory a projděte (přece je nebudete podlézat). Vlevo, ve zřícené chodbě skočte do rozbité roury a nechte se unášet proudem dokud nespadnete do nádrže s vodou, tu opusťte děravou mříží na úrovni hladiny a hledejte žebřík po kterém vylezete na ochoz. WE ARE PULLING OUTPo patřičném loadingu se rozjedete, nelekněte se mutujícího počítače a až budete stoupat, tak si dejte majzla na elektrikáře. Až vylezete z vagónu a půjdete si pro berettu, tak dejte pozor, za vámi se nateleportují další dva električtí nekňubové. Vemte s sebou nevychovaného securiťáka který krade čokoládu a nechte ho postřílet zrůdy které potkáte, což vám ušetří značné množství munice, ale bacha ať netrefí taky vás. O kus dál proskočte rozbitým oknem a securiťákovi otevřete dveře, za rohem vás pustí do místnosti s trochou munice a když na sebe upozorníte malé zmetky u výtahu, tak je postřílí. Pak už ho nebudete potřebovat, takže ho klidně zabte a seberte mu náboje. Pokud máte málo energie, tak oknem vlezte do druhé místnosti, kde vám doktor dá injekci a odeberte se k výtahu. Až budete asi v půlce stoupání, tak nahoru hoďte granát který sejme číhající elektrikáře a ti vás nebudou moci zranit. Seberte náboje, samopal, armor a vlezte do větračky v pravém rohu. MISSING IN ACTIONU trubek jděte doleva, podlezte je, v další místnosti posbírejte co se dá, vyskákejte na tři trubky a vlezte do větračky. Přejděte první mříž vespod, dojděte k té druhé a skočte do místnosti pod ní, kde je ještě pár užitečných věcí, načež se dveřmi vraťte do předchozí místnosti, znovu vlezte do větračky a jděte tím prvním východem. Teď pozor! Jste na stropě který se propadá a pod vámi je probíjející voda, takže se hezky pomalu plazte (buďte skrčení) a neustále sekejte kus před sebe, čímž odhalíte propadající se úseky. Můžete skočit dolů na stůl kde je armor a health, potom doskákat ke spadlé větračce vlevo a po ní zpátky nahoru. O kus dál je systém větracích aparátů, kde jsou potřeba hlavně šikovné ruce. U rozbitého větráku si počkejte než se jeho jediná lopatka vzdálí a vběhněte do šachty pod ním (nezapomeňte se včas skrčit). Další překážka je pálivějšího rázu. Stoupněte si na stranu odkud vychází první plamen a až se úplně vytratí, tak přeskočte žlab. Dál je to trochu komplikovanější - každé dva "výšlehy" je o něco delší interval, který vám musí stačit k přeskočení, ovšem na druhé straně vpravo je docela velký zmetek, který by vám mohl znepříjemnit existenci (nový druh, doktor v malinko pokročilejší fázi mutace). Moje taktika je, že než přeskočím, tak si stoupnu za bednu na straně kde končí plamen a odsud mu daruji 1-2 granáty, jinak je na 2 plné zásahy brokovnicí. Po efektivním výbuchu skočte do díry v podlaze a jděte dál jedinou možnou cestou. Až vejdete do "STORAGE AREA 2", tak projděte kolem dvou červených vrat a zahněte doprava, kde se seznámíte s novým druhem mimozemšťana, který střílí dost ostré bodáky (dále ho budu nazývat zmetek, hajzl, debil, blbec, zrůda, šmejd nebo bodákomet). Po tomto drastičtějším poznání se vraťte k červeným vratům, zmačkněte tlačítko nalevo, než se úplně otevřou tak jim tam šoupněte odpalovací nálož a hned jí odpalte, čímž byste je měli všechny odrovnat. Po dvojici žebříků slezte až na dno výtahové šachty, vejděte do havarované kabiny, po visící mříži vylezte na její střechu a z ní skočte do místnosti. Zde najděte vypínač elektřiny, použijte ho a vraťte se nahoru. Z římsy skočte na lano, vyšplhejte po něm, nahoře se pořádně rozhoupejte a přeskočte na druhou kabinu, z níž jděte chodbou dál. Za rohem po malé bedně vyskočte do větračky a až z ní vylezete, tak vyjděte probouranou zdí na chodbu, otevřete dveře vlevo a přitáhněte si bedničku k odpadkovému koši v barikádě. Přeskočte na druhou stranu, oknem odpalte výbušnou bednu v místnosti a vytvořeným průchodem znovu protáhněte bedničku k další větračce, kudy odejděte. V chodbě kam se dostanete slezte po žebříku, na druhém konci místnosti pákou vypněte proud a vyšplhejte po visícím kabelu zase nahoru. Zde použijte rádio, načež se k vám probourají dva vojáci. Vemte svářeče a doveďte ho k zablokovaným dveřím, on je zprůchodní a vběhne do výtahu. Vemte druhého vojáka a běžte za svářečem, v kabině zmačkněte tlačítko vpravo a můžete jet. V nové úrovni vám svářeč otevře další dveře, za kterými je trocha munice. Jděte po schodech nahoru a v následujících místnostech si užijte vesmírná jatka. Jestli se dostanete do místnosti kde je obraz Gordona Freemana a některý z vojáků bude stále naživu, tak ho klidně popravte a vemte mu náboje, protože dál s vámi nepůjde. Vyskákejte na most, přeskočte na druhou stranu a za dveřmi vás přivítají dva včelaři (takoví ti velký šmejdi co jim z ruky létá bodavý hmyz). Prvního se zbavte odpálením výbušniny za ním a druhého odpravte magnumkou. Potom střelte na krabici vlevo nad fialovými paprsky, čímž vypnete proud a budete moci přeskákat přes visící kabely na druhou stranu. O kus dál seberte další dva vojáky a jděte do místnosti za kolejí. Po drobné přestřelce s bandou snajprů (nebo snajperek?) vyjděte po schodech a vzadu použijte páku, čímž otevřete bránu za kterou je kolejiště a můžete jít dál. V tmavé místnosti s mrtvým securiťákem použijte "P.C.V. RECHARGE UNIT", projděte kolem vozíku a probojujte se až k páce kterou zpřístupníte další část přepravního systému. Vraťte se k vozu a zacouvejte s ním za vyhybku ("use" a dopředu či dozadu), pokud jste to ještě neudělali, tak do ní střelte (do šipky na zdi) a jeďte doprava. Až dojedete, tak proskočte rozbitým oknem, po krabici hupsněte na to co se tváří jako sloup, ale ve skutečnosti je to trochu silnější bužírka, vylezte nahoru a odejděte větračkou napravo. WE ARE NOT ALONEAž vylezete z větračky, tak uslyšíte všem velmi známou hlášku a až otevřete dveře, tak uvidíte ještě známější osobu. Neběžte za ní!!! To by nedopadlo dobře! Neobtěžujte se zabíjením hlavounů, stejně se sem furt teleportují noví, obejděte zařízení uprostřed místnosti a po zborceném můstku vylezte do teleportu. Objevíte se v trochu jiném prostředí, což vás možná zklame, i když jste to asi čekali, ale nezoufejte, protože brzo budete zpátky na staré dobré zemi. Pokud jste to neudělali, tak si uložte pozici (myslím, že ani odpůrci save/load tentokrát nepohrdnou), následující skákačky si odzkoušejte na vlastní pěst, seberte roztomilou zbraň (dále jen teleportovač) kterou vám sem dohodí doktor a z nejvyššího ostrůvku skočte do teleportu. CRUSH DEPTHSjeďte výtahem a dojděte do prosklené místnosti, blbečky schované za ovládacím panelem vlevo obdarujte granátem a zmačkněte žlutý čudlajz, čímž sem nateleportujete doktora uvězněného v kleci ve vodě, on vám poděkuje a nabídne se, že vám otevře jakékoliv dveře v této oblasti, takže ho vemte s sebou a dojděte ke dveřím nalevo od výtahu kterým jste přijeli a tam ho nechte pracovat (škoda že mu nemůžete vydloubnout oči a otvírat si sám). Vylezte na žebřík v rozbitém akvárku, ale nelezte až nahoru, jsou tam bodákometi - až uslyšíte umírajícího securiťáka, tak se otočte o 180°, něco jim tam napalte a jděte dál (nejlepší je tady teleportovač, stejně vám určitě přebývají náboje). Až prolezete větračkou do další prosklené místnosti, tak vlezte do klece uprostřed a zmačkněte tam se nacházející tlačítko, počkejte chvilku a budete teleportováni za skleněnou clonu, odkud vplavte do červené chodby a dejte si pozor na uvítací výbor, hlavně na parazity. Odtud skočte do druhé vodní nádrže, z ní pak do další chodby, dojděte k červenému kolu kterým otočte (když počkáte, tak uvidíte co se otvírá) a vraťte se do vody, kde teď bude otevřená mříž. Rybičku zneškodněte teleportovačem (když dostane přímáka, tak opravdu zmizí) a vplavte do chodby, na jejím konci otočte kolem a čekejte. Až se otevřou dveře, tak jděte doleva, seberte uzinu a střelte do bílé krabice na zdi za modrými paprsky, čímž je vypnete. V další místnosti poznáte novou odrůdu elektrikáře. Můžete mu sebrat zbraň, jakéhosi brouka metače blesků. Když hajzla zabijete, tak se jeho brouk ještě chvíli hýbe a klidně na vás může skočit, takže bacha na věc. Postupujte dál, až uvidíte teleport, tak do něj skočte, vlezte do rozbitého akvárka, ryby v něm buď ignorujte nebo je teleportovačem odstraňte ze scény a proplavte kanálem ve stropě. VICARIOUS REALITYNacházíte se v "BIODOME COMPLEXu". Pokračujte do "OBSERVATION AREA" a v červené chodbě před první okno nastražte 2x C4, načež dojděte na konec chodby ke dveřím které nejdou otevřít, o kousek se vraťte a uvidíte jak se přímo k vaším náložím teleportuje několik nic netušících zmetků kteří (kdoví proč?) z ničeho nic zaplní celou chodbu svými orgány.Rozbitým oknem proskočte na louku a jděte do pootevřených dveří na protější straně, dejte si ovšem pozor na překvápko - bude vás chtít poznat další pan elektrikář (mně spíš připadá jako šnek s nohama, ale vysílá docela nepříjemné blesky). Až ho budete zabíjet, tak buďte dostatečně daleko, protože má auto-destrukční sklony a ty by vás mohly bolet. Pokračujte chodbou vlevo a o kousek dál použijte další výtah, tentokrát funkční, kterým se dostanete zase dolů a půjdete do místnosti napravo. Tady si v rohu před sebou můžete všimnout červené díry, a pokud se ptáte co tam je, tak odpověď je tato: několik broučků které můžete sebrat, ale ještě víc těch, kteří po vás hned půjdou. Rozbijte okno, pokud máte dobré oči a mušku, tak odsud odstřelte zmetky pod vámi, jděte k nim a trpíte-li nedostatkem energie, tak si na chvilku stoupněte do jezírka s živou vodou. Najděte tři zelené věci se zelenou koulí navrchu a tu sbírejte tak dlouho, dokud to půjde (max. 20), obnovují se přibližně každých 10 vteřin. Potom jděte do dveří ve skále a vyjeďte do další laboratoře, kde na zemi najdete zelenou zrůdičku. Nebojte se jí a klidně se s ní skamaráďte protože je velmi praktická (funguje jako tarasnice), krmit jí budete zelenými koulemi které jste před chvilkou sbírali (mimochodem, když do nich střelíte tak vybouchnou, jsou to jakési vesmírné granáty). Projděte zbytkem laboratoří až do té ze které jsou vidět stropní lovci, jestli chcete, tak zmačkněte čudlík na ovládacím panelu a poslechněte si holografický vzkaz který říká přibližně toto: "Nazdar Waltře, o těchhle formách života jsme zjistili jen to, že jsou z nějakého divného organického materiálu. Bohužel mě šéf dnes povolal do laboratoře "ANOMALOUS MATERIALS" na jeden důležitý experiment (co to asi bude? - pozn. autora), podívej se na druh č. 1176). I když nejste Walter, tak si prohlédněte druh 1176 v další místnosti, bude se vám moc hodit. Jako zbraň je k ničemu, ale dá se s tím perfektně šplhat, což zjistíte velmi brzy. Namiřte vaší novou hračku (dále jen stropní lovec) na obličej Ilony Csákové (ta zelená věc přilepená na zdi), držte "attack" tak dlouho dokud se nepřitáhnete a pak se pusťte. Pokračujte dál a až vyjedete výtahem do místnosti kde jsou nalevo schody a napravo chodba na jejímž konci je výtah, tak můžete buď rovnou odejít po schodech, nebo si nejdřív výtahem vpravo zajet pro pár věcí (což ovšem není bez rizika), pak se sem vrátit a pokračovat v cestě. PIT WORM'S NESTNelekněte se hýkavých zvuků, strach si šetřete na jejich původce, jednookého hnusného červa, kterého budete muset zneškodnit. Až vejdete do "WASTE STATION 01" (je to napsáno na dveřích), tak si stoupněte před panel který ovládá most a momentálně je "OBSTRUCTED" výše zmiňovaným organizmem, počkejte než tento dotyčný vystřelí zelený paprsek a než to stihne zopakovat, tak skočte na lávku pod vámi a utečte, výšky se nebojte. Pod rozbitými schody zničte bedny a prolezte větračkou v rohu, načež se ocitnete v místnosti s panelem na kterém je páčka a dvě kontrolky s nápisy "GEARBOX" a "VALVE" (vtipné, že?), ignorujte ho a jděte do "WASTE STATION 02" nebo do "WASTE STATION 03" (na pořadí nezáleží). Ve dvojce se dostaňte do místnosti s červeným tlačítkem, zmačkněte ho a začne se lisovat hromada beden a jiného harampádí přes které jste před chvilkou přelézali. Až bude hotovo, tak rozbijte mříž v podlaze mezi čelistmi lisu a skočte dolů. Dojděte k panelu na kterém je napsáno něco o gearboxu a červená páčka, kterou "jůzněte" a plavte zpátky do "WASTE STATION 01". Ve trojce dojděte k bedně s nápisem "STEAM VENT", pákou uvolněte páry a jděte zpátky do jedničky. Potom se vraťte do místnosti kde jste předtím ignorovali panel s nápisy "GEARBOX" a "VALVE", pokud je všechno připraveno (musí svítit obě kontrolky) tak spusťte divadlo a vychutnejte si umírajícího příslušníka mimozemské rasy ("TEST FIRE" v HL byl podle mě daleko efektivnější). Až se zrůda rozteče, tak se vraťte k ovládání mostu, který je nyní "OPERATIONAL", vysuňte ho a vrhněte se do dalších jatek. FOXTROT UNIFORMAž vylezete z kanálu na otevřené prostranství, kde vás banda mužů v černém bude chtít vykuchat, tak prolezte červeným, šikmo posazeným kontejnerem a než vyskočíte na druhé straně, tak sejměte chlápka ve věžičce před vámi. Dírou vyhrabanou pod zdí se proplazte do skladiště, kde najdete užitečnou munici (jako byste jí neměli dost, co?) a dva kolegáčky. Jistě vás vaši vojáci informovali o snajprovi který tu řádí, takže byste ho měli vyřešit, a sice následujícím způsobem: obejděte kontejnery před vámi (neukazujte se na otevřeném prostoru), jděte doleva, kde se pro změnu držte u těch nalevo, až budete u věže kterou jste předtím čistili, tak jděte do dveří vlevo, vylezte po žebříku a budete u cíle. Sejměte ho jak je vám libo (já to dělám bombově a vychutnávám si jen zvuky) a za odměnu obdržíte jeho snajprovku. Pokud máte, tak na zeď nastražte několik laserových bomb (tak abyste je mohli podlézt) a přilákejte sem šneka co číhá za rohem. Ostatní šneky též přilákejte a nechte je jít až k východu z těchto katakomb, kde se zastaví a dál nepůjdou, takže je budete moci krásně sejmout třeba brokárnou. Zanedlouho zjistíte, jaké jste bezcitné svině které z několika malých šnečků udělali sirotky, takže aby vás netrápilo svědomí, tak je pošlete za rodiči. THE PACKAGEUnášející proud vody vás tlačí na nerozbitnou mříž v rouře, vy však buďte silní, otočte se a dotlačte se do východu vlevo, kudy se dostanete na otevřené prostranství. Po plovoucím sudu vyskočte na skálu a dojděte si pro náboje do brokárny. Potom jděte údolím dál, až potkáte dva vojáky kteří vám řeknou nějakou drsnou hlášku a pustí se do akce (sami, hmm…), jděte za nimi, počkejte až dostřílejí, pokud někdo z nich přežije tak ho když tak vemte s sebou a běžte doprava. Oběhněte kolem zříceného letadla a buď rovnou utečte říčkou před vámi, nebo vykoste lidi u kulometu, rychle se otočte a sejměte dva zmetky kteří vás přepadli zezadu, načež se chopte kulase a pobijte další černé agenty, kteří vyběhnou přímo před vámi. Po této akci odejděte výše zmíněnou říčkou. V další mapě si dejte pozor, protože jakmile vyběhnete na zbombardovaný dvůr, tak se zpoza rohu vyvalí Apache a začne po vás pálit, zkuste na něj ještěrku co střílí zelené koule. Až bude klid, tak vylezte na střechu (nebo podlahu prvního patra?) budovy napravo od vchodu kterým jste přišli a odtud skočte na druhou stranu. V převráceném náklaďáku si vemte armor a náboje do snajprovky, po žebříku opodál vylezte na střechu kde přes větrací zařízení skočte na další, na jejím konci slezte po žebříku, podlezte havarovaná vrata a v místnosti za nimi pákou v koutě vypněte proud, načež se vraťte a přes kabel který předtím tak krásně probíjel přelezte na druhou stranu, kde otevřenou mříží ve větračce vlezte do garáží. V parkovacím areálu jděte o úroveň níž, kde se můžete, ale taky nemusíte zúčastnit bitvy která právě probíhá a po jejím skončení dodělejte oslabené vítěze (bacha na strop). Až bude ticho, tak po nevkusně zaparkovaném automobilu vylezte do další větračky, kde vám securiťák řekne něco o mužích v černém a odmítne s vámi jít, takže jděte klidně dál. V garáži kde vylezete projděte vraty se STOPkou, nalevo od dveří které vám další securiťák odmítá otevřít, na stojícím náklaďáku vypněte jadernou hlavici a jděte zpátky. Nyní vám bezpečák otevře, pochválí a sdělí, že jediná cesta odsud je přes zásobovací systém, který teď muži v černém používají jako cílovou stanici pro příchozí vesmířany. WORLDS COLLIDESjeďte výtahem do skladiště, kde vás přivítá banda hajzlů s uzinami a pár snajprů. Po jejich vykosení jděte k pásu na kterém se přepravují bedny, úplně vpravo ho přejděte, vyskákejte po nedřevěných bednách a jděte k protější zdi, kde seskočte zase na zem. Načasujte si to, běžte po pásu proti bednám a asi po dvou metrech se schovejte v zákoutí vlevo, až odjede bedna, tak běžte dál a vpravo vběhněte do další části skladiště, kde vás též vřele přivítají. Vyjeďte výtahem napravo a přes všelijaké bedny a palety se dostaňte do chodby ze které můžete skočit na houpající se bedny, přes ně a okolní kontejnery pak seskákejte na zem (pokud máte aspoň 50% health, tak můžete skočit rovnou, dole je stejně hafo energie. Na konci mírně stoupající chodby je securiťák který vám dá instrukce a popřeje hodně štěstí. Posbírejte potřebnou munici, sjeďte velkým výtahem a jděte dál až k velké růžové věci do které vlétávají podivná světélka. Když chvilku počkáte, tak se dočkáte finálního monstra, kterého zabijete následujícím způsobem: vedle žebříku zarostlého v zelené sr-censored je lano po kterém vyšplhejte nahoru, pokud máte málo energie, tak si jí doplňte v jezírku s živou vodou v rohu, jděte do druhé místnosti, laserem napravo střelte zrůdu do oka, přejděte na druhou stranu místnosti kde udělejte to samé (až bude zničený můstek, tak budete muset použít stropního lovce), potom RYCHLE sejděte po žebříku za vámi a střelte doprostřed růžové koule v otevřeném břiše monstra (nejlepší je na to snajprovka), načež zabte elektrikáře kterého sem zraněný blbec přivolá. Celé to několikrát zopakujte a Half-life: Opposing Force bude pokořen. Outro je asi pro každého záhadou. Převzato z www.abecedaher.cz
Návod na Blue shift |